czwartek, 17 sierpnia 2017

OLA - POSTCROSSING, CZYLI PODRÓŻOWANIE BEZ WYCHODZENIA Z DOMU

W poprzednim poście podzieliłam się z Wami pomysłem na podróż. Co zrobić jednak, kiedy brakuje nam funduszy, czasu a może i odwagi na przygodę? Z pomocą przychodzi postcrossing. 





  Co to właściwie jest? Postcrossing to platforma, która umożliwia nam wymianę kartek pocztowych z ludźmi z całego świata. Brzmi niesamowicie, prawda? I takie też jest. Żeby wziąć udział w tej zabawie, wystarczy zarejestrować się na stronie postcrossing.com. Jest to całkowicie bezpłatne. Uzupełniamy kolumnę " O sobie" wpisując jakie kartki chcemy otrzymywać, co nas najbardziej interesuje itd. Ja przykładowo wpisałam, że chciałabym otrzymywać widokówki miast nocą i często takie też dostaję. Następnie losujemy pierwszy adres, wchodzimy na profil wylosowanej osoby, poznajemy ją i wysyłamy kartkę. Kiedy Wasza pocztówka dotrze w miejsce docelowe, adresat rejestruje ją za pomocą platformy i możecie wymienić się krótką wiadomością. I odtąd Wasz adres znajduję się w bazie i za kilka dni ktoś na pewno wylosuje Was. 

  Kilka ciekawostek: W zabawie bierze udział prawie 700 tys. osób z 211 krajów. Wszystkie pocztówki, które zostały wysłane, przebyły drogę ponad 200 miliardów kilometrów co daję ponad 5 pełnych okrążeń Ziemi.


  W mojej kolekcji, póki co, znajduję się 5 pocztówek, które zaprezentuję Wam poniżej.


1.  Pocztówka z Południowej Afryki, jak dotąd moja ulubiona, bo najbardziej egzotyczna. Przebyła drogę prawie 9tys. km.







2. Pocztówka z Moskwy, pierwsza jaką otrzymałam. 
    Pokonała 1400 km.






3. Pocztówka z Kazania, cudownie ozdobiona. 

    Podróżowała 2000 km.






4. Pocztówka z Tajwanu, charakter pisma nadawcy jest niesamowity. Przebyła prawie
 9 tys. km.






5. Pocztówka z Hamburga, z pięknym nocnym widokiem.
    Pokonała ponad 700 km.





Uważam, że postcrossing to niesamowita platforma, dzięki której można lepiej poznać świat! Dlatego bardzo Was zachęcam do dołączenia. 

Mam nadzieję, że taki pomysł na podróżowanie przypadł Wam do gustu. 
Do następnego, Ola. 

14 komentarzy

  1. Ale super, nie miałam pojęcia, że jest coś takiego :))

    MERI WILD BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajne, nie wiedziałam, że jest coś takiego.
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze słyszę o czymś takim ale brzmi całkiem fajnie :)

    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Parę lat temu bawiłam się w postcrossing, chyba czas do tego wrócić!

    Buziaki ☼
    Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wspaniała inicjatywa :D. Lubię dostawać pocztówki :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna sprawa :)

    https://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Też uwielbiam pocztówki, na tyle, że nie mieszą się już na lodówce :D

    OdpowiedzUsuń
  8. perfect photos :)

    FOLLOW FOR FOLLOW? :) : FASHIONGIRL.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  9. jeju nie mialam o tym pojecia :o naprawde swietna sprawa
    chyba spróbuję :)
    Mój blog
    +obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ciekawa inicjatywa, ale pierwszy raz o niej słyszę:))
    świetny blog, co powiesz na wzajemną obs?
    zapraszam do mnie, buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz o tym słyszę i jestem pod ogromnym wrażeniem. Może się zainteresuje ❤
    Pozdrawiam
    zumurawska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. O jaaa, jakie to jest mega! zaraz się rejestruje na portalu, niesamowite! :ooo też taką chcę <33 :* :D
    Blog bardzo mi się podoba, perfekcyjnie!!! <3 :) BLOG

    OdpowiedzUsuń

© LIFE BY SISTERS
Maira Gall